Tuesday, 31 May 2011

Terima Kasih Awak..

YOUR GUARDIAN ANGLE



When I see your smile
Tears run down my face
I can't replace
And now that I'm stronger I've figured out

How this world turns cold
And breaks through my soul
And I know, I'll find deep inside me
I can be the one

I will never let you fall
I'll stand up with you forever
I'll be there for you through it all
Even if saving you sends me to Heaven

It's okay, it's okay, it's okay

Seasons are changing and waves are crashing
And stars are falling all for us
Days grow longer and nights grow shorter
I can show you, I'll be the one

I will never let you fall
I'll stand up with you forever
I'll be there for you through it all
Even if saving you sends me to Heaven

'Cause you're my, you're my, my
My true love, my whole heart
Please don't throw that away

'Cause I'm here for you
Please don't walk away
And please tell me, you'll stay, stay

Use me as you will
Pull my strings just for a thrill
And I know, I'll be okay
Though my skies are turning gray

I will never let you fall
I'll stand up with you forever
I'll be there for you through it all
Even if saving you sends me to Heaven

I will never let you fall
I'll stand up with you forever
I'll be there for you through it all
Even if saving you sends me to Heaven

I will never let you fall
I'll stand up with you forever

8 Sifat Wanita Idaman Lelaki



Wanita Solehah
Perhiasan Indah di Dunia. Inilah salah satu persediaan kita untuk menjadi wanita yang disukai oleh suami. Banyak lelaki yg terpikat padawanita yg bersikap keibuan, lembut, mengambil berat dan penuh kasih sayang. Wajah yg keibuan mampu membuat lelaki berasa tenteram ketika sedang stress, cemas dan gelisah dan senang hati ketika mahu bermanja. Jangan tunggu sampai melahirkan baru nak tonjolkan sikap keibuan. Setiap wanita ada potensi keibuan dalam diri masing-masing.

1. Keanak-anakkan
Dalam batas yg wajar, sifat keanak-anakan seorang wanita menjadi daya tarikan di mata lelaki. Mereka berasa terhibur dengan keletah anda. Tetapi tentulah bukan sifat keanak-anakkan yang melampau dan menyakitkan hati tetapi sikap keanak-anakan yang menyenangkan.  Misalnya, kemanjaan wanita yangmembangkitkan naluri kebapaan dan kelakian lelaki. Wanita ceria membuat lelaki lebih berghairah…..

2. Penuh Pengertian
Sikap pengertian wanita membuat lelaki berasa dihargai dan diterima seadanya. Sikap ini tercermin dari perasaan mudah memaafkan,
memilih waktu yang tepat untuk berbincang masalah dan sebagainya. Contohnya ketika lelaki melakukan kesilapan, wanita yang berpengertian tidak terus mengeluarkan kata-kata yang kasar atau menuduh bukan2 sebaliknya cuba mengerti duduk persoalannya…..

3. Menghargai
Wanita yang menghargai lelaki adalah wanita idaman lelaki. Berbeza dengan wanita yang suka diperlakukan dengan lembut, lelaki suka dihargai, dipuji dengan tulus ikhlas dan diberi kepercayaan. Penghargaan dari wanita membuat lelaki berasa bangga…..


4. Menjaga Penampilan
Lelaki menyukai wanita yang pandai menjaga penampilannya agar sentiasa kelihatan cantik, bersih, kemas dan menarik. Penampilan yang baik menunjukkan wanita tersebut menghargai dirinya. Dia akan murah senyuman, pandai merawat tubuhnya, meningkatkan kualiti hidupnya dan memberi yang terbaik kepada dirinya. Dia suka dan bersyukur dengan dirinya dan secara tidak langsung memancarkan pesona yg menyebabkan elaki juga menyukainya. Apabila sudah berumahtangga, wanita tersebut terus menjaga penampilan dirinya dan kesihatan tubuh badan walau sudah beranak-pinak. Siapa yang tidak suka isteri yang masih kelihatan cantik dan ramping walau dah punya anak 3??

5. Pandai berbicara
Lelaki tertarik dengan wanita yang pandai berkomunikasi dan boleh diajak berbual. Walau topik perbualan yang disukai lelaki berbeza dengan topik kegemaran wanita, wanita tersebut dapat mengimbanginya. Dia bukan sekadar teman berbual
yang pasif, tetapi dapat memberi respon dan pendapat yang baik. Dia juga tahu menjadi pendengar yang baik, serta mengalihkan topik yang agak serius kepada perbualan yang lebih menarik. Lelaki juga suka dengan wanita yang suka bergurau dan pandai berjenaka serta boleh menerima jenaka lelaki dengan baik dan berfikiran terbuka.

6. Pandai Bergaul dan Menyesuaikan Diri
Wanita yang pandai bergaul dan menyesuaikan diri mempunyai nilai lebih di mata lelaki. Wanita tersebut tahu menghadapi orang yang lebih tua dan cara berhadapan dengan orang yang lebih muda. Apabila berhadapan dengan suasana yang baru, wanita tersebut tidak gentar malah cepat menyesuaikan diri. Dia mudah di ajak ke
mana saja dan tidak kekok samada di bandar atau di kampung.

7. Menghormati Diri Sendiri
Lelaki suka dengan wanita yang menghormati dirinya sendiri sebagai seorang wanita, bersikap sopan dan mempunyai etika. Wanita yang menghormati dirinya sendiri mempunyai keyakinan dan tahu apa yg baik dan buruk diperlakukan oleh seorang lelaki terhadap dirinya. Jadi dia tahu apa yg dia inginkan dan mahu elakkan serta menjaga maruah dirinya. Dia tidak akan merendah-rendahkan dirinya dan tidak akan membiarkan lelaki memperlakukan dirinya sesuka hati.

8. Simpati dan prihatin
Lelaki suka wanita yang murah hati, mengambil berat, simpati pada nasib yg susah, sayangkan kanak-kanak dan tidak memilih bulu. Kebaikan yang wajar dan spontan mencerminkan hati yang mulia. Ada kecantikan dalaman pada dirinya yang memancar keluar dengan indah & mempesona.


Disappointed....

okey! baru nak start story2... mule dengan nie.. mule-mule cite dah kecewa.. alahai..hahaha.. memandangkan baru mule buat blog.. (semalam baru siap..*thanx to dayah).. jd.. cite ape yg jd kat a'a akhir-akhir nie la.. argghhh!!! swear!! kecewa yg teramat sngt... its all about UPU... sngt le sedih.. cite-cite nak jd cikgu prasekolah la kononnyer.. konon la.. time nak isik upu.. exited ko main.. pilihn pertama dah minx UPSI... MAKTAB maktab pown minx.. nak sngt jd cikgu... result SPM.. x yah ckp la... a'a pown x taw la mcm org x blaja pown ada rasenyer.. tp x pe la.. let by gone be by gone kan.. so.. life must goes on right... 3 kali kecewa.. 3 kali nangis.. mule-mule... nangis sebab.. temuduga cikgu KPLSPM x dapat.. pastu nagis lg sebab temuduga UPSI pwn x dapat.. pastu nangis lagi nangis lg nangis lg sebab UPU pown x dpat.. abang cakap.. " tue la.. len kali nak isi tanyer.. UITM pg piih letak bawah-bawah wat ape.. blahblahblah...." PULAK!!! time org tanyer masing-masing wat x taw.. so.. time dah kuar result UPU n a'a x dapat.. dah redha dah nie.. pastu.. ckp kat mak.. nak masuk form6.. dapat la aliran sastra kat sekolah lame ku Sek.Men.Tek.Melaka

UITM... kenangan....

UPSI ....hanya angan-angan......

nie lah sekolah saya.. Form4 n Form 5

 sampai kat sane memg dah kene pandg rndah ngan ckgu2 dulu..n ada jgk yg cakap.. "aik.. ingtkan x nak jejak kaki kat sini lg.." fuyooo.. manis kata-kata mu itu... tp x pe.. kejayaan seseorg bukan org lain yg tentu kan.. walaupon hati dah sakit sngt nie.. den wat x taw yolah mcm tue jgk ngan kawan-kawan ku.. HUZAIFAH ABDUL AZIZ.. NURUL FATIHA.. ULUL AZMI (tp nak mask unikl dah...*TAHNIAH la..) hehehe.. sape lg eh.. n sume-sume la bdk yg dr skola tue jgk.... tapi.. 3 minggu je kat sini.. naik cuti a'a pndah sekolah kat Sek.Men.Keb. Seri Serdang...

sekolah baru ku... *mcm x jelas je... 

so.. mule masuk sini naik cuti nie.. tapi.. belaja.. 1 minggu,1 bab habiskan.. parah mcm nie.. laju ngajo nyer cikgu nie..nak keja ape la agaknyer..
*hrm... belajar je la form6 nie semntara nak tunggu rayuan UPU... rezeki ada di mana-mana... semua orng boleh berjaya.. cuma bezanya.. lambat atau cepat je.... chow...

one day.. i will be like this.. same macam org lain jgk.. InsyaAllah....


Monday, 30 May 2011

entry pertama sebagai blogger

salam guys . Ini ialah entry pertama untuk blog saya . 
Mari kita berkenalan antara satu sama lain meh . 

Hai . Nama saya siti amira . Panggil aje mira .
Name awak ?
hehehe

Saya harap awak awak semua tak segan silu untuk singgah ke blog saya ini . 
Saya suka menulis . Sebab tu lah saya nak buat blog . 
Saya bukan nak heboh heboh . Tapi saja je nak bercerita . 
Sharing is caring kan . 

Ehh sebelum tu , hadap gambar ni .


ha . turuje ke . haha facebook je nih asalnye .. hahaha